duminică, 4 noiembrie 2007

Când le-am văzut buldozerele... (pamflet)

Când le-am văzut buldozerele mi s-a făcut rău. Nenorocitele alea de buldozere, cu care, în numele Sfântului Profit, Tripla Alianţă - Episcopia SRL, Biserica SRL şi Primăria SRL - îmi dărâmă Teatrul de Vară.
Am auzit strigătele din Negură Bunget şi i-am înţeles pe Mayhem mai mult decât pe vremea când visam să le ajung la concerte şi să văd cu ochii mei cum de au curaj să înjunghie vaci pe scenă, vaci atât de frumoase, şi să le scuipe sângele pe popor.
Mi-a venit şi mie să scuip, să-i scuip cu sânge şi să le spun că suntem la fel.
Bă EPISCOP! (...) Bă POPĂ! Nu suntenţi mai presus! Împărţim acelaşi Dumnezeu, credem în el cu aceeaşi lipsă de tărie şi uităm la fel de des să ne facem cruce când trecem prin faţa casei Lui. Avem acelaşi sânge, tu şi eu. Biserica e casa ta, Teatrul de Vară e casa mea. Dacă eu nu îţi dărâm Biserica, tu de ce naiba îmi dărâmi casa?

Vorbisem, la un moment dat, cu Fivor, şi ne-am zis să facem un concert de adio. Să urcăm pe scenă buldozerul trimişilor lui Dumnezeu pe Pământ şi să răsune, pentru ultima oară, cântece printre ruine.
AJUTOR!!!!

12 comentarii:

Cristian spunea...

ma bucur ca ai facut blog ul, si da, ai 100% dreptate ce scrii, si cand sau mai bine zis unde o sa mai avem asa ceva: http://www.metalfan.ro/articol.php?sectiune=1&id_doc=744
ultima oaza de libertate, sa vedem cati romani raspund la ajutor??????

Anonim spunea...

bine ai venit in blogosfera
sa bloguiesti bine iti doresc
si sa nu ii ierti pe barbosi nici un milimetru :D

Trasnea spunea...

Foarte bine ca ai si tu blog.....Mishu.Iti zic asa ca sa te tachinez ca doar eu sunt cititor ,deci sunt mai sus si decat sefii....Ha,ha,ha.


Chestia cu imobiliarele,popesti sau mirene,e una deosebit de grava in SM.Tot centru vechi,care nu era neaparat spectaculos din punct de vedere arhitectural,dar era interesant prin vechime si caracterul unitar al constructilor,devine din ce in ce mai brazdat de duplexuri&birouri,cat se poate de inalte si neaspectuoase.Pe langa faptul ca se distruge ansamblul arhitectonic al orasului,autorizatiile de constructie sunt din punctul meu de vedere ILEGALE.Incalcandu-se dreptul de proprietate al vecinilor,tulburandu-se proprietatea si posesia terenurilor si imobilelor lor prin faptul ca marea majoritate a ferestrelor acestor noi imobile,dau in curtile si casele vecine.Prin inaltimea la care sunt construite ,dar si prin faptul ca se construieste si pe mejda se incalca legea privind granitzuirea,dar si accesul la "lumina naturala".Cel mai revoltator exemplu ar fi ansamblul de locuintze de pe str.Wolfenbutel (culmea, strada ,inca nepremiata a lui Gyulea),unde frma Gepeto a construit in colaborare cu niste popi( fireste)efectiv pe trotuar,dar si in inaltime depasind tot ce se putea depasii.


Chestiunea asta cu constructiile poate constitui subiectul unui articol foarte amplu.

Mihai Bledea spunea...

Am deschis blogul ca sa fiu sincer până la capăt, aşa că... sincer. Urăsc rahatul asta de oras. Urăsc şovinii din el şi pe bărboşi, pe care-i văd din ce în ce mai departe de cele sfinte. Urăsc clădirile lipsite de gust pe care le ridică Gepeto tot la fel de mult pe cât urasc ideea că Sătmarul pe care-l uram până acum se schimbă şi va trebui să-mi reorientez dezgustul. Mă obişnuisem să detest betoanele din Centrul Nou şi prostul gust arhitectonic comunist. Acum trebuie să-mi readaptez ura şi să urăsc un patinoar imbecil, plantat imbecil în centrul administrativ al judeţului şi felinarele pe care le-am văzut premiate pe undeva prin sud. Nu mai am chef să-mi reorientez dezgustul. Ajunsesem să urăsc incredibil de multe din oraşul ăsta, iar acum transformarile astea ma obliga să învăţ din nou să urăsc. Şi, colac peste pupăză, în vreme ce popii fac afaceri, Burulea vrea grădină zoologică. Eu vreau aporoape ca şi burulea. O grădină zoologică (cu popi)

Anonim spunea...

Sa vezi tu, daca se aduna astia si iti trag o "rugaciune" impreuna, ce o sa-ti creasca.

Anonim spunea...

Da ce te mai tragi de sireturi cu popii colega. Poate te aude dumnezeul lor unguresc si te asteapta la colt. Obisnuieste-te cu satul asta ca mai ai vreo 60 -70 de ani de trait si nu stiu daca va fi mai bine pentru ca intotdeauna va fi mai rau decat in alte parti.Am pus cativa ani de la mine. Treaca mearga :D

Anonim spunea...

"E non rimane el popolo cosi bene unito come quando uno solo regna" (Girolamo Savonarola / Mersi Cristi)

Subiectul care a provocat scrierea asta pe care comentăm mă dezgustă pentru că e vomă. :i subiectul, ;i scrierea. Si motivul pentru care n-am aruncat încă una este că nu pot să scot din mine decât vulgarităţi. Le merită, dar... ce folos. Sunt prea mulţi.

"Sa vezi tu, daca se aduna astia si iti trag o "rugaciune" impreuna, ce o sa-ti creasca"

Nu stiu ce-o să îmi crească. Dar ei n-au Dumnezeu. Nici român, nici ungur. N-au. Dacă ar avea, ar construi un azil de bătrâni. Ar renova, precum infamul Lucuţ, o secţie de spital. În schimb, ei dărâmă cultură pentru a face loc comerţului, înlocuiesc istoria cu termopane şi o fac exact aşa cum scriam în ziar. În numele Sfântului Profit. Vomit pe Sfântul Lor Profit şi pe Duhul lor Sfânt pus pe înavuţire. Dumnezeul lor îi blestemă acum, însă cei pedepsiţi suntem noi.

valer sasu spunea...

Ce ne-am face noi daca n-ar fi gunoiul(gunoaiele)asta 'pitoresc' in jurul nostru? Pe cine am mai trage de urechi (sau de coarne,depinde de caz).Ar fi greu sa faci jurnalistica asa 'juicy' sau arta,fie ea plastica,scrisa sau cantata.In concluzie,e de bine,nu? ;)

Anonim spunea...

Mosule, da daca tot ti-ai facut blog, pune mana si mai si scrie din cand in cand pe el. M-am saturat sa tot intru plin de sperante si sa plec dezamagit ca nu gasesc nimic nou.

Mihai Bledea spunea...

vorba ta...

Anonim spunea...

de ce ne miram, atita vreme cit primarul anderco, scuze iles (zici ca-s gemeni, la apucaturi) se roaga in "teatrul lor de vara"? urmeaza sa retrocedam Casa de cultura GM Zamfirescu la evrei (chiar nu sint antisemit) si organizam rockotecile in catedrala din spatele teatrului de vara sau in sinagoga... iar despre Dumnezeu, daca aceepta porcariile lor, ale noasre (vorbe) ii vor fi mai usor de iertat...

Sătmăreanca spunea...

Mai Mishu!!!! tu mai intri pe blog ori dormi? Ti-am dat lepsa, dar dupa cum vad ca reactionezi cred ca nu o sa ma mai intereseze cu cine votezi. Daca, totusi, te razgandesti ai ocazia sa mai postezi un subiect :)